تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدر فیلم اسبفهم، دختری ۱۳ ساله (اسکارلت جوهانسون) در یک حادثه سواری، پایش را از دست میدهد و اسب او هم دچار آسیب و تروما میشود. مادرش (کریستین اسکات توماس)، سردبیر یک مجله در نیویورک، دختر افسرده و اسب آسیبدیده را به مونتانا میبرد تا تحت درمان مردی به نام اسبفهم (رابرت ردفورد) قرار بگیرند. دوربین فیلم، مناظر وسیع مونتانا را به تصویر میکشد و این در کنار تکنیک آرام و بیعجله اسبفهم، که دیدگاهی بلندمدت دارد، قرار میگیرد. او فضای زیادی برای اسب فراهم میکند تا بهتنهایی بهبود یابد. صبر و آرامش او به بهبودی دختر نیز کمک میکند. در حین تماشای دگرگونی اسب، به نظر میرسد که همه افراد درگیر نیز آرامش، صبر و درک بیشتری از خود و دیگران پیدا میکنند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد این صحبت کنند که چگونه سازندگان فیلم تصمیم گرفتند داستان را با ریتمی کندتر از بسیاری از فیلمهای امروزی روایت کنند. آیا ریتم آهسته «اسبفهم» در داستان بازتاب دارد؟ (آیا توانایی دامدار در ارتباط برقرار کردن با اسب به شیوه آرام و بیعجله او مرتبط است؟)
- آیا به نظر میرسد که ارتباطی موازی بین بهبودی آهسته اسب و بهبودی دختر وجود دارد؟ چه جنبههایی از داستان، تدوین و کارگردانی این موضوع را پشتیبانی میکنند؟
- فیلم در مورد مسئولیت والدین نسبت به فرزندانشان چه نظری دارد؟ آیا از فداکاری والدین برای فرزندان خود حمایت میکند؟ کدام بخش فیلم این موضوع را نشان میدهد؟
- فیلم چگونه میخواهد احساسات بینندگان را در مورد زیبایی طبیعی، فضاهای باز وسیع و زندگی روستایی، در مقابل زندگی شهری، شکل دهد؟
- شخصیتهای فیلم «اسب سوار» چگونه ارتباط و خودکنترلی را نشان میدهند؟ چرا این ویژگیهای شخصیتی مهم هستند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که اسب سوار یک فیلم محصول ۱۹۹۸ است که بر اساس رمانی به همین نام از نیکلاس ایوانز ساخته شده است. این فیلم تصادفی را به تصویر میکشد که منجر به کشته شدن یک دختر و اسب او و مجروح شدن شدید دختر و اسب دیگری میشود. این مرگها و جراحات در همه جنبههای بقیه داستان تقریبا سه ساعته تاثیرگذارند. دختر و اسب بازمانده هر دو تحت درمان ملایم اما محکمی قرار میگیرند و این فیلم مشهور به کارگردانی رابرت ردفورد به طور حماسی و با زیبایی و فصاحت، پیشرفت آهسته و دردناک آنها را پوشش میدهد. الفاظ زشت شامل کلماتی مانند "s--t"، "hell"، "damn"، "Jesus"، "Christ" و "SOB" است. یافتن جایگاه خود در جهان، رها کردن و ذات عشق، همه از موضوعاتی هستند که منجر به تصمیمگیری یک زن متاهل میشوند تا ببیند آیا خانوادهاش را بالاتر از نیازهای شخصی خود میداند یا خیر. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
رابرت ردفورد با آرامش و صلابت این فیلم را کارگردانی کرده است و بیننده را به درون فیلم و زندگی در آن برای مدت زمان نزدیک به سه ساعت میکشاند و این اقامت به یادماندنی است. ردفورد نقش زمزمهگر اسب را بازی میکند، یک دامدار مهربان که با صبر و حوصله منتظر میماند تا اسب ترسیده، دختر زخمی و مادر مضطربش به او اعتماد کنند و در نتیجه در خودشان آرامش پیدا کنند. بازیها به زیبایی مناظر فیلم است. اسکارلت جوهانسون جوان و عجیب و غریب که از کودکی هوش و استعدادش را نشان داده، در این فیلم هم همان سکوت و هوشمندی کارهای بعدیاش را دارد. کریستین اسکات توماس در نقش مادر مضطرب هم ترحمبرانگیز است و هم جذاب، و آماده است تا با جاذبهاش نسبت به دامدار حساس، انسانیتش را به دست بیاورد. زمزمهگر اسب درباره رها کردن دردهای قدیمی، بار اضافی و راههای خودتخریبگر است. اگرچه فیلم توصیه نمیکند که عشق همه چیز را فتح میکند، اما قدرت شفابخش عشق را تبلیغ میکند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.