تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشفیلم ناپدید شدن سیدنی هال، با تلفیق سه دوره از زندگی شخصیت اصلی، به دلایل پشت سر تبعید خودخواسته یک نویسنده مشهور (با بازی لوگان لرمان) میپردازد. در نوجوانی، سیدنی فردی باهوش اما منزوی است که توسط معلم دلسوزی (یحیی عبدالمتین دوم) تشویق میشود، به همسایه مرموز خود ملودی (ال فانینگ) علاقهمند است و با قلدر مدرسه برت (بلیک جنر) رابطهای دوستانه برقرار میکند. در اواسط دهه بیست زندگی، سیدنی نویسندهای موفق است که رمان پرفروش او، الهامگرفته از کتاب مهیج ناتور دشت، طرفداران پرشوری را به خود جلب کرده است. اما او با مشکلاتی در ازدواج و شاید سلامت روان خود دست و پنجه نرم میکند. در سی سالگی، سیدنی به فردی ولگرد تبدیل شده است که کتابهایش را در فروشگاهها و کتابخانههای سراسر کشور میسوزاند. او توسط مردی مصمم (کایل چندلر) تعقیب میشود که خود رازهایی دارد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- آیا داستانهایی مثل داستان ناپدید شدن سیدنی هال، مفهوم هنرمند رنجور و نویسنده الکلی را جذاب جلوه میدهند؟ پیام اینگونه داستانها در مورد نوشیدن الکل چیست؟
- چه کار دیگری میتوانست سیدنی و برت انجام دهند، وقتی که شواهدشان قابل استفاده نبود؟ آیا سکوت آنها غیراخلاقی بود؟
- شما فکر میکنید چرا رابطه سیدنی و ملودی دچار مشکل شده بود؟ چرا فکر میکنید فیلمسازان هرگز آن را بهطور واضح بیان نکردند؟ آیا این شیوه روایت داستان موثر بود، یا اینکه سوالات بیپاسخی برای شما باقی گذاشت؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که ناپدید شدن سیدنی هال یک درام بالغانه در مورد یک نویسنده مرموز و گوشهگیر است که لگان لرمان، ال فانینگ و کایل چندلر در آن بازی میکنند. این فیلم به دلیل زبان تند و کلمات نامناسب (از جمله اف و اس و غیره) و موضوعات سنگین (از جمله اشاره به تجاوز به کودکان) برای کودکان کوچک مناسب نیست، اما ممکن است برای نوجوانان بزرگتر جذاب باشد. مراقب دو مورد کتک زدن نوجوانان توسط والدین باشید: یکی برای نشان دادن سوءاستفاده طولانی مدت و دیگری منجر به فاجعه میشود. همچنین صحبت از خودکشی و صحنهای غیر تصویری وجود دارد که در آن پیشنهاد میشود دو شخصیت در حال رابطه جنسی هستند، و همچنین سیگار کشیدن و نوشیدن (استریوتایپ نویسنده الکلی به بازی گرفته میشود). برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
با وجود بازیگران با استعداد و فیلمبرداری جذاب، این درام هرگز از زیر سایه دنیای سنگین و درهمتنیده هنرمند شکنجهشده و نویسنده الکلی خود خارج نمیشود. حرکت بین سه خط زمانی مختلف باعث میشود تا حدی جذابیت داستان حفظ شود، اما ناپدید شدن سیدنی هال به شکلی اغراقآمیز این کار را انجام میدهد که تراژدیهای داستان را قبل از به هم پیوستن آنها القا میکند. و سوالات بیجواب زیادی وجود دارد-- «چرا نزد پلیس نرفتند؟» «چرا رابطهشان شکست خورد؟»-- که مانع از آزادی داستان (و بینندگان) میشود. داستان با وعدههای امیدوارکنندهای آغاز میشود، جایی که سیدنی نوجوان داستانی نامناسب و به سبک فیلیپ راث را برای کلاس ادبیات انگلیسی دبیرستانش میخواند. اما از آن به بعد، بیشتر درباره جسارت و بذلهگویی او صحبت میشود تا اینکه به نمایش گذاشته شود. در حالی که فیلم «شورش در ریه» در سال 2017 پنجرهای به روند خلاقیت یک هنرمند باز میکرد، ناپدید شدن به عمد ما را در فاصلهای دور نگه میدارد. متاسفانه، این بدان معناست که ما باید به حسابهای درخشان طرفداران اعتماد کنیم تا درخشش سیدنی را باور کنیم.این یک نقص مهم است، با در نظر گرفتن اینکه اثر اصلی سیدنی مستقیماً از رویدادهای خط زمانی اول الهام گرفته شده است. ما واقعاً هرگز واکنش او به این رویدادها را درک نمیکنیم، زیرا هرگز محتوای کتاب را نمیآموزیم. میدانیم که برخی رفتارهای ترسناک را در طرفداران دیوانهاش الهام میکند، اما همین. چرا اینقدر قدرتمند است؟ در نهایت، در مورد این رویدادها چه گفت وقتی فرصت گفتن به دنیا را داشت؟ و رمانس او با ملودی، که به وضوح قرار بود در مرکز انگیزههایش در فیلم باشد، به طرز وحشتناکی کوتاه شده است: ما هرگز نمیفهمیم که چرا آنها در خط زمانی دوم در چنین تنگناهایی قرار دارند. این تا حدودی شبیه لا لا لند است: اگر این عشق زندگیشان بود، چه چیزی میتوانست آنها را از هم جدا کند؟ این مسائل جدی و باقیمانده، قدرت بالقوه ناپدید شدن را از بین میبرد. به جای آن، با کلیشههای نویسنده غمگین (او از ماشین تحریر استفاده میکند، که او را ... اصیلتر میکند؟ در نوجوانی، عکسهایی از افرادی مانند اسکار وایلد را به دیوارش میزند؛ و او مینوشد، مینوشد، مینوشد) مواجه میشویم، نه یک تجربه اصیل. چیزی که به امید یک بداههنوازی در مورد تبعید خودخواسته جی.دی. سالینجر یا شاید سید برت شروع میشود، متاسفانه هرگز از زمین بلند نمیشود.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.