تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی زیاد
ترس: خیلی زیاد
ناهنجاری اجتماعی: خیلی زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر فیلم "رودخانهی باد"، کوری لمبرت (با بازی جرمی رنر) به عنوان ردیاب و شکارچی در کوههای یخزدهی وایومینگ کار میکند و از کشتن احشام توسط حیوانات وحشی جلوگیری میکند. او در یک رزرواسیون آمریکایی بومی نزدیک به آنجا، جسد یک دختر نوجوان را پیدا میکند. یک مامور افبیآی به نام جین بنر (الیزابت اولسن) فراخوانده میشود و مشخص میشود که دختر مورد تجاوز قرار گرفته و سپس تلاش کرده که بدون کفش روی برفهای یخزده فرار کند. لمبرت و بنر به همراه کلانتر محلی، بن (گراهام گرین)، سعی میکنند بفهمند چه اتفاقی افتاده است. در ابتدا، شواهد به سمت پسر دوستدختر دختر نوجوان اشاره دارند، اما اوضاع آنطور که به نظر میرسد نیست. در همین حین، لمبرت با از دست دادن دختر خودش مواجه است و همچنین با رابطهاش با همسر سابق آمریکایی بومی خود و پسر کوچکشان، و دوستیاش با پدر دختر مرده، مارتین (گیل بیرمنگام).
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند درباره خشونت موجود در فیلم «رودخانهی ویند» صحبت کنند. تاثیر صحنههای خشن و شوکهکننده چیست؟ آیا این صحنهها برای پیشبرد داستان ضروری هستند؟ تاثیر خشونت رسانهای بر کودکان چیست؟
- این فیلم نوشیدن الکل را چگونه به تصویر میکشد؟ آیا آن را جذاب یا سرگرمکننده نشان میدهد؟ آیا پیامدهای واقعی دارد؟ چرا این موضوع اهمیت دارد؟
- دیدن این فیلم آیا پرسشهایی را در مورد نمایش و نمایندگی گروههای مختلف در سینما برای شما مطرح کرد؟ آیا مناسب است که این داستان با شخصیتهای اصلی سفیدپوست روایت شود؟ چرا یا چرا نه؟
- یک شخصیت توضیح میدهد که در روستا شانسی در کار نیست و همهچیز به تلاش برای بقا بستگی دارد. آیا با این نظر موافقید؟
- پیام پایانی درباره زنان بومی آمریکایی که مفقود شدهاند، چه حسی به شما داد؟ آیا از این وضعیت آگاه بودید؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشرودخانه باد" یک داستان جنایی/قتل بسیار خشونتآمیز است که در یک رزرواسیون سرخپوستان در وایومینگ رخ میدهد. در این فیلم صحنههای خشونتآمیز از جمله تجاوز جنسی، درگیری، کتک زدن، استفاده زیاد از اسلحه/تیراندازی، اجساد خونین و خون وجود دارد. همچنین یک گرگ مورد اصابت گلوله قرار میگیرد و کشته میشود. زبان فیلم در برخی صحنهها بسیار رکیک است و بارها از کلمات «لعنت»، «کثافت»، «احمق» و نظیر آن استفاده میشود. در یکی از سکانسها، شخصیتهای فرعی بهشدت مست و در حالتی خطرناک و آزاردهنده نشان داده میشوند، در حالی که برخی دیگر سیگار میکشند. در سکانسی دیگر، یک مرد و یک زن بهطور عاشقانه یکدیگر را میبوسند و در رختخواب دراز میکشند؛ اگرچه رابطه جنسی بهطور واضح نشان داده نمیشود، اما به آن اشاره میشود. برخی از شخصیتها لباسهای نیمهعریان بر تن دارند، اما هیچ برهنهای در فیلم نشان داده نمیشود. اگرچه برخی ممکن است از این موضوع انتقاد کنند که چرا شخصیتهای اصلی این داستان متعلق به فرهنگ سرخپوستان نیستند (از جمله جرمی رنر و الیزابت اولسن)، اما فیلم سعی دارد پیامی درباره واقعیت شرمآوری را منتقل کند که بر خلاف زنان در سایر فرهنگها، زنان سرخپوستی که ناپدید میشوند، ردیابی یا شمارش نمیشوند. این فیلم اولین تجربه کارگردانی تیلور شریدان، نویسنده فیلمهای "سیکاریو" و "جهنم یا آب بالا" است و داستان دیگری هوشمندانه، محکم، اما بسیار بالغ است.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
تیلور شریدان، بازیگر سابق که اکنون به عنوان فیلمنامهنویس فعالیت میکند، با این فیلم جنایی هوشمندانه و محکم، اولین تجربه کارگردانی خود را کسب کرده است. اگرچه این فیلم بدون نقص نیست، اما از فضاهای باز و سکوت دلهرهآور به خوبی استفاده میکند. شریدان نویسنده دو داستان جنایی تیز و اخیر سینما، یعنی «سیکاریو» و «هل اور هایل واتر» است؛ و اکنون «رودخانه ویند» را به آن لیست اضافه میکند. هر سه فیلم در جوامع بیقانون، شبیه وسترنهای مدرن، قرار دارند؛ این فیلم از صحنههای برفی وایومینگ خود برای القای این ایده استفاده میکند که اگر شخصیتها به دنبال دردسر بروند، کسی برای نجات آنها نخواهد آمد. موسیقی متن دلهرهآور نیک کیو و وارن الیس به ایجاد فضای فیلم کمک میکند.شخصیتهای محتاط و استویک داستان باعث میشود که فیلم «رودخانه ویند» گویی برخی جزئیات را نادیده گرفته، چرا که برخی مسائل در فیلم مطرح نمیشوند، اما آسان است که این موضوع را در فیلمی که خلق فضای خاص را بر دیالوگهای پرحرفتر ترجیح میدهد، نادیده بگیریم. این فیلم با روایت داستانی دربارهٔ آمریکاییهای بومی با دو شخصیت اصلی سفیدپوست، وارد حریم بحثبرانگیزی میشود، اما دستکم این داستان بهخوبی، باهوشانه و با احترام روایت میشود و شخصیتها از خودشان، جذابیت دارند. گویی که از روی اجبار خلق نشدهاند. و همانند دو فیلم آخرشریدان، او در این فیلم نیز حرفی برای گفتن دربارهٔ دنیا دارد و آن را با همدلی و بدون موعظهکردن بیان میکند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.