تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی زیاد
ترس: خیلی زیاد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشجک (با بازی بروس ویلیس) افسر خسته و فرسودهای است که به نظر میرسد حتی در پوست خود هم احساس ناراحتی میکند. در حالی که ویلیس راه رفتن، لحن و خستگی عمیق این شخصیت را به خوبی به تصویر کشیده (او نقشهای مشابهی در فیلمهای شهر گناه و گروگان داشته)، جک با مشکل الکلیسم دست و پنجه نرم میکند و نمیتواند بیش از چند دقیقه بدون لرزش قابل مشاهده دوام بیاورد. ماموریت فعلی او انتقال ادی (با بازی یاسین بی)، شاهد یک پرونده فساد پلیس، از زندان به دادگاه است که قرار است در آنجا شهادت دهد (این فاصله ۱۶ بلوک عنوان فیلم را تشکیل میدهد). ادی به نظر در مقابل جک قرار میگیرد، دزدی کوچک که سرش پایین است (و صدایش بلند و بینیاش)، تمایل به صحبت زیاد در مورد فلسفه خوشبینانهاش از جهان و آزار دادن جک بدبین دارد. ادی کیک میپزد و هر زمان که بتواند، تکههای کوچک و ارزشمند نور شیرین را به زندگیهای ناراضی میفرستد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد الکلیسم صحبت کنند. فیلم چگونه نشان میدهد که الکلیسم جک علائم اختلالات اخلاقی/عاطفی اوست؟ رابطه کوتاه او با خواهرش چگونه گذشته آشفته و شجاعت و خشم گذشته او را نشان میدهد؟ پیوند بین جک و ادی چگونه به هر دو، پلیس و دزد، کمک میکند تا بر حس شکست و فساد خود غلبه کنند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که این فیلم شامل صحنههای خشونت آشکار است، از جمله تیراندازی، انفجار و درگیریهای فیزیکی، که بسیاری از آنها به صورت آهسته نمایش داده میشوند تا پاشیدن خون یا چهرههای در هم کشیده را تاکید کنند. این خشونتها توسط پلیسهایی آغاز میشود که سعی در کشتن شاهدی در پرونده یک افسر فاسد دارند. شخصیت اصلی فیلم الکلی شدیدی است، بنابراین بخش زیادی از یک سوم ابتدایی فیلم را صرف نوشیدن، جستجوی نوشیدنی یا نشان دادن علائم نیاز به نوشیدنی (لرزیدن و سرفه کردن با رنگ پریدگی بیمارگونه) میکند. شخصیتها چند بار از کلمه فحش (یکی از آنها مبهم است) و همچنین سایر الفاظ رکیک (کلمه با حرف S و N) استفاده میکنند. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
در حالی که ۱۶ بلاک از نظر ظاهری و ساختار ساده است، با پیچشهای داستانی بعید و انتخابهای ضعیف در طول مسیر، سنگین میشود. چون ادی دختران کوچک را تحت فشار جلب میکند و بهخوبی دربارهٔ جشنهای تولد صحبت میکند، هدف قرار گرفتن او توسط مردان بد بهطور عجیبی توجیهکننده است: تمایل آنها به آسیب رساندن به ادی، او را در مجموعهای اخلاقی و سادهانگارانه در فیلم «خوب» میکند. اگرچه جک به ادی اعتماد کامل ندارد، اما خیلی چیزها دربارهٔ قاتلان احتمالی میداند، عمدتاً به این دلیل که یکی از آنها شریک طولانیمدتش، فرانک است. ظاهراً فرانک هر افسر پلیس در نیویورک را در اختیار دارد، چون بهزودی همه آنها بیرون هستند تا قبل از رسیدن ادی و جک به دادگاه، آنها را بکشند. این واقعیت که این موضوع بهعنوان طرح داستانی و نه یک شوخی میگذرد، گواهی است بر احساس عمومی ناراحتی و بیاعتمادی که بینندگان فیلم امروزی را مبتلا میکند: همه از شخصیتها تا مصرفکنندگان، بدبین هستند.ادی به صورت واقعبینانهای به وضعیت خود نگاه میکند و باید یاد بگیرد به جک اعتماد کند (چون، همانطور که به درستی اشاره میکند، از زمانی که با تو بودهام، مردم سعی کردهاند به من شلیک کنند). جک از طرف خود، ارزیابی مجددی از خود انجام میدهد، نوشیدن را متوقف میکند و شروع به طراحی استراتژی لحظه به لحظه میکند تا مرد خود را زنده نگه دارد و او را به دادگاه برساند. این استراتژی شامل حفرهها و تسهیلات مکرر در داستان است که با صحنههای اکشن و گفتگوهای طنزآمیز وصله میشوند. در حالی که این فرمول ممکن است در روزهای اوج سلاح مرگبار دونر باهوشتر به نظر میرسید، اکنون قدیمی و کهنه شده است. ادی و جک در مورد اینکه "آیا مردم میتوانند تغییر کنند" بحث میکنند، با اصرار ادی بر اینکه میتوانند و جک بداخلاق، که البته تعجبی ندارد، فکر میکند که اینطور نیست. در حالی که ادی قطعاً به نجات توسط جک نیاز دارد، او همچنین موفق میشود جک را نجات دهد. این کاری است که دوستان انجام میدهند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.