تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: زیاد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشویل آتنتون (دنیل کریگ)، ویراستار کتاب، تصمیم میگیرد که شغل خود را ترک کند تا وقت بیشتری را به نوشتن و گذراندن اوقات با همسرش لیبی (راشل وایس) و دخترانشان در خانه جدید رویاییشان اختصاص دهد. متاسفانه، او متوجه میشود که قتلهای وحشتناکی در آن خانه اتفاق افتاده است و اتفاقات عجیبی شروع به رخ دادن میکند. همسایهها - مانند آن پترسون زیبا (نائومی واتس) و همسر سابق عصبانیاش (مارتون سوکاس) - رفتار مشکوک دارند و افراد مرموزی در جنگلهای اطراف خانه کمین کردهاند. ویل کمی عمیقتر درباره گذشته خانه تحقیق میکند و راز شرورانهای را کشف میکند... و همه چیزهایی که به آن اعتقاد داشت، فرو میریزد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت موجود در فیلم صحبت کنند. آیا این خشونت برای یک فیلم هیجانانگیز مناسب است یا خیلی شدید است؟ تماشای این نوع خشونت چه تأثیری بر بیننده میگذارد؟
- آیا این فیلم ترسناک است؟ اگر چنین است، چه چیزی آن را ترسناک میکند؟ ترسناکترین لحظات چه بود و چرا؟
- این فیلم در مورد چیست؟ آیا کسی چیزی یاد میگیرد؟ آیا داستان خوبی دارد؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که این فیلم معمایی-هیجانانگیز با عناصر ماوراء الطبیعه شامل صحنه ناراحتکنندهای است که در آن دو کودک بر اثر جراحات خونین میمیرند. چندین شخصیت دیگر نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و میمیرند و مقدار کمی خون به نمایش گذاشته میشود. فریاد زدن و تهدید در سراسر فیلم رایج است. زبان فیلم نسبتا ملایم است اما یک بار از کلمه "f--k" و یک بار از کلمه "s--t" استفاده میشود. یک زوج متاهل یکدیگر را میبوسند و در بازیهای اتاق خواب شرکت میکنند، اما برهنگی به نمایش گذاشته نمیشود.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
در این میان، میتوان دید که در میان این اشتباه عجیب و غریب و پرحاشیه، شاید زمانی امکان ساخت یک فیلم خوب وجود داشت. کارگردان جیم شریدان، که شش بار نامزد اسکار برای فیلمهای «پای چپ من»، «به نام پدر» و «در آمریکا» شده است، معمولاً در روایت داستانهای خانوادگی بسیار خوب عمل میکند. اما به نظر میرسد که نه او، نه نویسنده دیوید لاکا و نه تدوینگران، ایدهای درباره نقطه شروع، روند و پایان این داستان نداشتند.به نظر میرسد فیلم «خانه رؤیایی» به اوج خود در میانه راه میرسد و بسیاری از بازیگران و شخصیتهایشان رها میشوند. کرگ بیچاره باید هر چند دقیقه یک بار شاهد تغییر عجیب مدل موی خود باشد و شخصیت واتس در نهایت، هیچ تأثیری بر داستان ندارد. همچنین هیچ تلاش برای ایجاد ابهام یا سرنخهای غلطی وجود ندارد و روند رمزگشایی داستان متوقف میشود. حتی قواعد عناصر ماوراء طبیعی نیز نادیده گرفته میشوند. در نهایت، محتوای احساسی داستان بهقدری اغراقآمیز است که مخاطبان ممکن است به بدبیاریهای این خانواده بخندند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.