درباره فیلم
انیمهی «مدرسهی قهرمانانهی من» در ژانر علمی-تخیلی داستان یک جامعهی ابرانسانی است که در آن اکثر جمعیت دارای یک نیروی خارقالعاده هستند و گروهی از افراد تبهکار سعی در دزدیدن قدرت سایر افراد دارند تا جامعهای بر پایهی قدرت مطلق بسازند؛ به طوری که جایی برای افراد ضعیف در این جامعه نباشد. دکو و سایر قهرمانان، پس از درگیریهای فراوان، با فداکاری و کار گروهی با تبهکاران مبارزه و از مردم عادی محافظت میکنند. این انیمه شامل صحنههای متمادی از درگیری و خشونت است.
تصاویر فیلم




پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: ندارد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشدر یک جامعه ابر انسانی که 80 درصد جمعیت دارای قدرت بهخصوصی هستند، دکو و سایر دوستانش در مدرسه UA مشغول پرورش قدرت ابرقهرمانی خود هستند. آنها به جزیره ناوا فرستاده میشوند تا به مردم کمک کنند و در صورت حملهی تبهکاران، از مردم محافظت کنند. تبهکاران، عدهای از افراد قدرتمند هستند که قدرت خاص دیگر قهرمانان را میدزدند و سبب ایجاد هرج ومرج میشوند. . کاتسوما، پسر بچهای است که با خواهرش در جزیره زندگی میکند و قدرت او بازسازی سلولهای مرده است. یکی از افراد تبهکار که قدرت او «همه برای یکی» نامیده شده، هر بار به خاطر استفاده از قدرتهای متعدد، دچار آسیب جسمی میشود و به قدرت کاتسوما نیاز دارد تا بتواند همهی قدرتهایی که دزدیده است حفظ کند. گروه تبهکار به خاطر کاتسوما وارد جزیره میشوند و پس از درگیریهای فراوان با گروه قهرمان، هر دو گروه از نفس میافتند. در این لحظه، دکو از قدرتش میگذرد و به خاطر نجات مردم، قدرتش را به باکوگو میدهد و از رویای قهرمان شدن دل میکند. او با این کار سبب نابودی تبهکاران میشود و در نهایت به خاطر فداکاری که کرده قدرت جدیدی پیدا میکند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- شخصیت مثبت داستان دارای قدرتی به نام «یکی برای همه» است و شخصیت منفی دارای قدرت «همه برای یکی». مقایسه این دو نام و این دو شخصیت میتواند موضوع خوبی برای گفتوگو باشد. میتوانید از فرزند خود بپرسید که این دو نام یا شعار چه معنایی دارد و چطور در این دو شخصیت نمود یافتهاست. از نوجوان خود بپرسید نسبت به صحنههای خشن و ترسناک نمایش داده شده در این اثر چه حسی داشتند؟ آیا برای آنها آزاردهنده بود یا از هیجان آن لذت بردند؟ میتوانید در مورد قدرتهای ابرقهرمانی با فرزند خود گفتوگو کنید و بپرسید که از نظر آنها کدام یک از قدرتها اهمیت بیشتری دارد؟ در مورد انگیزهی گروه تبهکار از فرزند خود بپرسید. به نظر میرسد گفتوگو در مورد قدرت میتواند موضوع خوبی برای رشد قوای فکری نوجوانان باشد؛ بنابراین میتوانید بپرسید آیا ارتباطی بین این داستان تخیلی و زندگی واقعی میبیند؟ خلاصه: از فرزند خود بپرسید انگیزهی گروه تبهکار چه بود و چرا این انگیزه نادرست است؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشبا توجه به اینکه این داستان در قالب یک انیمه عرضه شده، ترس و خشونت نمایش داده شده، غیرواقعی و به صورت کارتونی است و احتمالا برای نوجوان آزاردهنده نیست. اما برای سنین پایینتر دیدن آن توصیه نمیشود
به علاوه خیلی از دیالوگها و کلمات در این اثر برای کودکان قابل فهم نیست. گروه تبهکاران، شعارهایی همانند برابری و یکسانی بین اعضای جامعه را بیان میکنند. این شعار ممکن است کمی دو پهلو به نظر بیاید؛ اما از نظر آنها فرقی میان گروه قهرمان و تبهکار نباید وجود داشته باشد. آنها برای رسیدن به قدرت بیشتر حاضر به نابودی دیگران هستند. پیشنهاد میشود والدین با نوجوانان خود در مورد انگیزهی تبهکاران گفتوگو کنند.
خلاصه: توصیه میشود والدین در مورد خشونت و ترس این اثر و میزان تاثیرگذاری آن بر نوجوانان با فرزند خود گفتوگو کنند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.