درباره فیلم
این اثر دارای ایدهی خوبی است، اما این درام-کمدی گپزده نتوانسته به خوبی آن را اجرا کند.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشچهار دوست در یک فروشگاه مواد غذایی در مورد این بحث میکنند که زندگی کمدی است یا تراژدی. یکی از آنها لحظهای را توصیف میکند: در یک مهمانی شام، میزبانان سعی دارند میهمانی را تحت تأثیر قرار دهند که ناگهان یک زن جوان مضطرب از راه میرسد. یکی از نویسندگانی که در میز نشسته (والاس شاون) میگوید این شروع بسیار مناسبی برای یک کمدی رمانتیک است. دیگری (لری پاین) میگوید این آغاز یک تراژدی است. وقتی هر کدام داستان را به شیوه خود روایت میکنند، بینندگان آن را در حال رخ دادن میبینند. بین دو نسخه شباهتهای زیادی وجود دارد، و در هر دو داستان، مهمان غیرمنتظره زنی به نام ملیندا (رادها میچل) است.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند درباره تفاوتها و شباهتهای کمدی و تراژدی صحبت کنند. در یکی دیگر از فیلمهای وودی آلن، شخصیتی میگوید که کمدی "تراژدی به اضافه زمان" است. این جمله چه معنایی میتواند داشته باشد؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که این فیلم حاوی برخی الفاظ رکیک، اشارههای جنسی آشکار، نوشیدن الکل، کشیدن سیگار، سوء مصرف مواد مخدر و اشاره به قتل و خودکشی است.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
فیلم «ملیندا و ملیندا» وودی آلن، ایدهی فوقالعادهای دارد. اما علیرغم اینکه این فیلم مطمئنتر و جذابتر از «هر چیز دیگری» و «پایان هالیوودی» است، باز هم نتوانسته شخصیتهایی را به ما معرفی کند که به شیوهای اصیل یا جذاب با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به همین دلیل هیچگاه با ما ارتباط برقرار نمیکنند. وقتی بین دو نسخهی داستان در رفتوآمد هستیم، اغلب سخت است که آنها را از هم تشخیص دهیم، حتی اگر شخصیتها، لحنها، موسیقی متن و جهتگیریهای متفاوتی داشته باشند. این ممکن است برای رساندن منظور آلن مهم باشد که خوب است—این یک نکتهی خوب است—اما وقتی صحبت از موفقیت فیلم میشود، مشکلساز میشود. داستان، چه طنز باشد چه تراژدی، باید گیرا باشد، درحالیکه هیچکدام از این داستانها چنین ویژگی ندارند.آلن بارها و با نکتهسنجی و ظرافت بیشتری به همین مضامین پرداخته است. او مضامینی مانند ترس از مرگ، بیوفایی و اشتیاق به عشق را در فیلمهای مختلف به شیوهای کمدی و تراژیک و گاهی در یک فیلم به تصویر کشیده است. او همان نکتهای را که در اینجا به آن نپرداخته، در پانزده ثانیه درخشان در فیلم «یادگاریهای ستاره» مطرح میکند، جایی که موجود فضایی بسیار باهوش به کمدینی منزوی که میخواهد به تراژدیهای زندگی بپردازد، میگوید: «اگر میخواهی خدمتی واقعی به بشریت کنی، جوکهای بامزهتری بگو.» این هنوز هم یک توصیه خوب است، بهویژه اگر شما در حال ساختن یک فیلم هستید.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.