تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشربرتا (رزانا آرکت) که همسر یک نصاب موفق وان حمام داغ است، در میان هیپیهای مرکز شهر که کارهای عجیب و غریب انجام میدهند تا اجارهی آپارتمانهای قدیمی منهتن را بپردازند، سرگردان میشود. او از طریق آگهیهای عاشقانه زندگی میکند. "بهطور فوری به دنبال سوزان" تیتر آگهیای است که زمان، تاریخ و محل ملاقات را مشخص میکند، وسوسهای که برای ربرتا از دست دادن آن غیرممکن است. او نیوجرسی امن و راحت را ترک میکند و به سمت منهتن ترسناک و ناشناخته میرود و سوزان (مدونا در نقش یک خواننده در ابتدای کارش) و نویسنده آگهی، جیم (رابرت جوی)، یک نوازنده راک اند رول که اغلب با گروهش سفر میکند، را دنبال میکند. سوزان در آتلانتیک سیتی بوده و با یک گانگستر زندگی میکرده. تیتر روزنامهها به او اطلاع میدهند که کمی بعد از ترک او، آن مرد کشته شده. حالا وین (ویل پاتون)، یک گانگستر، به دنبال اوست، چون او یک جفت گوشوارهی پر زرق و برق از آن مرد گرفته، بدون اینکه بداند آنها از یک نمایشگاه آثار باستانی دزدیده شدهاند و احتمالاً بیارزش هستند. او کیفش را به همراه گوشوارهها در یک قفل ایستگاه اتوبوس پنهان میکند و کلید را در جیب ژاکت پر زرق و برقش میاندازد. او که زنی خودجوش است، به زودی آن ژاکت را با یک جفت چکمهی زینتی در یک فروشگاه دست دوم عوض میکند و کلید قفل ایستگاه اتوبوس را جا میگذارد. ربرتا او را تا فروشگاه دست دوم تعقیب میکند و ژاکت را میخرد. وقتی او به سرش ضربه میخورد و حافظهاش را از دست میدهد، دز (آیدان کوئین)، دوست جیم، آن ژاکت را میشناسد، فرض میکند ربرتا سوزان است و او را به خانه میبرد. همسر نگرانش، گری (مارک بلوم)، بعد از اینکه او به اشتباه به جرم فحشا دستگیر میشود، در مرکز شهر منهتن به دنبال او میگردد. دز، که هنوز فکر میکند ربرتا سوزان است، عاشق او میشود. در نهایت همه چیز به خوبی و خوشی تمام میشود.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد هدف رابرت از تعقیب سوزان صحبت کنند. چرا فکر میکنید او آگهیای را انتخاب کرد که در تیتر خود کلمه «شدیدا» را بهکار برده بود؟
- این فیلم از چه نظر قدیمی به نظر میرسد؟ آیا میتوان آن را بهروزرسانی کرد؟ چرا بله یا خیر؟
- چه کسانی از خوانندگان دیگر هستند که بازیگری را امتحان کردهاند؟ آیا دوست دارید هنرمندان سایر اشکال هنری را امتحان کنند، یا فکر میکنید هر کسی باید در مسیر خود بماند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که «به دنبال سوزان» فیلمی است محصول ۱۹۸۵ با بازی خواننده مدونا در یکی از نقشهای غیرخوانندگی ابتدایی او. او در این فیلم نقش دختری با روحیه آزاد و سبک زندگی بوهمی را بازی میکند که دوستانش او را به عنوان یک دردسرساز میشناسند. او در نقش رابرتای (رزانا آرکت) ظاهر میشود، یک زن خانهدار خسته طبقه متوسط-بالا از نیوجرسی که به دنبال ماجراجویی است و آن را در آگهیهای شخصی روزنامه پیدا میکند. این فیلم برشی از زندگی در دهه ۱۹۸۰ است که نشان میدهد روابط شخصی قبل از انقلاب تلفنهای همراه چگونه بود. بزرگسالان در فیلم سیگار و ماریجوانا میکشند و الکل مینوشند. سینهها و پشت یک مرد در فیلم دیده میشود. بزرگسالان یکدیگر را میبوسند و یک زوج را بعد از عشقبازی میبینیم. الفاظی مثل «س--ت» و «ت-ت» در فیلم به کار رفته است. یک مرد با اسلحه به سمت زنی نشانه میرود. پلیس زنی را به اتهام فحشا دستگیر میکند. زنی مهاجمی را با بطری روی سرش میزند. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
فیلم «به دنبال سوزان» اجباری، مصنوعی و بیش از حد ساختگی است، یک کمدی مصنوعی که به شدت، جدی و خشن خندهدار نیست. مخاطبان جوان ممکن است در مورد فرضیات اساسی تضادهای اصلی مطرح شده در فیلم کنجکاو شوند -- اینکه زن جوانی که راحتی و کسالت ازدواج با یک فروشنده موفق وان حمام داغ در نیوجرسی را انتخاب میکند، اول از همه، مثل یک زن 70 ساله لباس میپوشد، و دوم، علاقهمند به جاسوسی از یک زن بدبین اما آزادمنش و بوهیمی که لباسهای شفاف شبیه روسپیها میپوشد. نقش لباسها و معنای آنها اغراقآمیز و ناسازگار است. چرا رابرتای که یک دامن باله بسیار بلند دستیار شعبدهباز میپوشد به جرم فحشا دستگیر میشود، در حالی که سوزان که شورت کوتاه و بلوزهای توری میپوشد، دستگیر نمیشود؟ در این دنیا، سرت را به جایی میزنی و هویتت را از دست میدهی، یک ژاکت دست دوم میخری و مشکلات دختری را که قبلا صاحب آن بوده به ارث میبری. بعد دوباره سرت را به جایی میزنی و به این درک میرسی که اصلا خود واقعی تو نبودی.در اواسط دهه ۸۰، دوران شکوفایی مادیگرایی، چند فیلم دیگر هم دربارهٔ صعود اجتماعی و اضطرابهای ناشی از آن ساخته شد، و این فیلمها هم به همان اندازه عجیب بودند، انگار که زندگی عادی و معمولی همیشه فقط چند قدم با یک کابوس فاصله دارد. به جای اینکه مفاهیم فمینیستی زنان قوی، مستقل و خودشکوفا را که در آرمانهای دهه ۸۰ بود، گرامی بدارد، این مفاهیم را بیاهمیت جلوه میدهد و خودخواهی و بیادبی سوزان را با استقلال و رمانتیسم و فقدان هویت رابرت را با خودشکوفایی مرتبط میکند. نمیتوان از مدونا و آرکت ایراد گرفت که تلاش کردند از پس این فیلمنامه وحشتناک بربیایند، اما شاید عدم کیفیت آن به این واقعیت مربوط باشد که کار بازیگری مدونا بعد از این نقش بلافاصله رونق نگرفت، در حالی که کار خوانندگیاش در آن زمان او را به یکی از مشهورترین زنان جهان تبدیل کرد. نکته جالب: سهقلوهای مستند سال ۲۰۱۸ با نام سه غریبه یکسان در حال تماشای مدونا در پیادهرو حضور دارند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.







































