تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: خیلی زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایش«داخل مرد» در شهر نیویورک اتفاق میافتد و بر «سرقت کامل بانک» توسط دالتون راسل (با بازی کلایو اوون) تمرکز دارد. دالتون و تیمش با لباس و ماسک نقاشان وارد بانکی در تقاطع خیابان وال و برادوی میشوند، دوربینهای مداربسته را از کار میاندازند و همه مشتریان، کارمندان و نگهبانان را گروگان میگیرند. زمانی که کارآگاهان کیت فرازیر (با بازی دنزل واشنگتن) و همکارش میچ (با بازی چیوتل اجیوفور) به محل میرسند، صحنه جرم با نوار بستهشده و شبیه شهر کوچکی است که پر از تیراندازها، نیروهای پلیس، ونهای بزرگ و تماشاچیان کنجکاو است. داخل بانک، سارقان گروگانها را شبیه خودشان لباس میپوشانند، آنها را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل میکنند تا نتوانند با یکدیگر آشنا شوند و دیواری را در اتاق انبار حفر میکنند. کیت باید با کاپیتان داریوس (با بازی ویلم دفو)، فرمانده واحد خدمات اضطراری که بر سر محدوده تحت کنترلش حساس است، کنار بیاید. درحالیکه زمان میگذرد، آرتور کیس (با بازی کریستوفر پلامر)، رئیس هیئتمدیره بانک، مادلین وایت (با بازی جودی فاستر)، یک مذاکرهکننده باهوش را اعزام میکند که میداند چگونه با رهبر سارقان ارتباط برقرار کند. بااینحال، او نمیتواند این معما را حل کند، که شامل یک صندوق امانات شخصی ویژه داخل بانک است.
درباره این موارد گفتگو کنید
- «خانوادهها میتوانند در مورد نحوهی استفادهی فیلم از طرح کلی سرقت بانک برای بیان مسائل اجتماعی و سیاسی عمیقتر، مانند نژادپرستی، فساد، جاهطلبی و ترسهای پس از ۱۱ سپتامبر در مورد نظارت و تروریسم، بحث کنند. چگونه کیت و دالتون، سارق، به درک انگیزهها و اهداف یکدیگر میرسند؟ فیلم چگونه مواضع اخلاقی شخصیتهای مرفه (که صاحب بانک هستند یا آن را اداره میکنند) را با "مردم عادی" که در این مؤسسه حساب دارند یا کار میکنند، مقایسه میکند؟»
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که این فیلم حاوی الفاظ شدید و زنندهای است (از جمله کلمات مستهجنی مانند «ف**ک» و «اِن-وُرد» بهصورت مکرر استفاده شده است). دزدها با بمبهای دودزا وارد بانک میشوند، نقاب به صورت میزنند و لباسهای مخصوص نقاشان را میپوشند و در طول فیلم، ظاهر ترسناکی دارند. گروگانها ترسیدهاند و برخی گریه میکنند و برخی دیگر سعی میکنند قوی و بیباک به نظر برسند. فیلم شامل کلمات و عبارات جنسی نیز هست. شخصیتها نژادپرستی را به نمایش میگذارند و درباره آن صحبت میکنند (اغلب ضد اعراب و سیاهپوستان). شخصیتها سیگار و سیگار برگ میکشند. یکی از نقاط عطف داستان، به کار کردن یکی از شخصیتها با نازیها در طول جنگ جهانی دوم مربوط میشود. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی «شب فیلم خانوادگی» ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
فیلم «مرد درون» با تنش، نمایش و زیرکی، قابل درکترین اثر اسپایک لی است، اما این ویژگیها آن را هوشمندانه یا تحریککننده نمیکند. در واقع، هوشمندانهترین لحظات فیلم در جزئیات عجیب و گویا آن نهفته است: استفاده از آهنگ «چایا چایا» در سکانس آغازین، مرد سفیدپوستی که زبان آلبانیایی را میشناسد اما قادر به ترجمه آن نیست، و شاید پرانرژیترین بخش، سیکهایی که از پروفایل شدن به عنوان «عرب» ناراحت هستند.در حالی که طرح پیچیده داستان شامل پیچ و خمهای هوشمندانهای است که از فیلم «جان سخت» به یادگار مانده، جنبهی جذابتر آن، نیویورک بودن آن است. شهر در همه جای فیلم، در بیرون و درون آن حضور دارد، اما بیشتر، به عنوان تمرکز، محرک و نتیجهی اصلی به چشم میآید. در میان محاسبات و نقشهکشیها، فیلم به آیندهای نزدیک میپرد و مصاحبههای خروج با گروگان را نشان میدهد، جایی که میچ و کیت از او میخواهند تا همکاری خود را اعتراف کند. این مجموعه—نگران، جسور و مغرور—به وضوح برای تجسمهای «نیویورک» ساخته شده است، که پایدار، آسیبدیده و پس از ۱۱ سپتامبر است. تروماهای رقیب، سرکوبهای همسطح و تابآوریهای قابل مقایسه. قطعاً نیویورک است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.