تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشفیلم با ورود ماموران اداره مهاجرت به خانهی زنی و هل دادن او به زمین با زور غیرضروری آغاز میشود. بینندگان به سرعت متوجه میشوند که این زن، یوآنا (آنا دِ لا رِگوئرا)، مادر دو فرزند به نامهای ایتان (ایزابلا آوالوس) و برادر کوچکترش، نتو (جیسون گارسیا) است که به مراقبت از خود عادت دارند در حالی که یوآنا در چهار شغل مختلف کار میکند. پس از دستگیری او، خواهر و برادر مجبور میشوند به عموی دور از آنها، اِوِنسیو (جسی گارسیا) متکی باشند یا با خطر جدایی توسط سازمان خدمات اجتماعی مواجه شوند. ایتان این سه نفر را در جستجویی از میان مراکز بازداشت بدون علامت و دادههای آنلاین ناقص برای یافتن محل یوآنا رهبری میکند. اِوِنسیو، راننده کامیون بیکاری که به الکل و روسپیگری علاقه دارد، سرپرست قابل اعتمادی نیست، اما تنها کسی است که آنها دارند. پس از رها کردن کودکان در یک هتل کنار جاده، آنها مجبور میشوند امور را به دست خود بگیرند. در همین حال، یوآنا در مراکز بازداشت موقت در شرایط غیرانسانی نگهداری میشود در حالی که در انتظار اخراج به مکزیک است.
درباره این موارد گفتگو کنید
- «خانوادهها میتوانند در مورد نحوه نمایش آژانسهای دولتی مانند اداره مهاجرت و گمرک (ICE) و خدمات حمایت از کودکان (CPS) در فیلم "تصادف" صحبت کنند. آیا این نمایش دقیق و منصفانه به نظر میرسد؟»
- «چگونه برخورد و تصادف با اتفاقات جاری در ایالات متحده مرتبط است؟ آیا در مورد بازداشت و اخراج مهاجران در اخبار چیزی خواندهاید؟»
- «شما در چه مواردی با ایتان همدردی میکنید؟ بچهها: آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفتهاید که علیرغم حضور فردی مسنتر از خودتان، مجبور به قبول مسئولیت شدهاید؟»
- هر یک از شخصیتهای ایتان، یوآنا و اوننسیو، نسخههای متفاوتی از تلاش برای رسیدن به آنچه "رویای آمریکایی" نامیده میشود را به تصویر میکشند، هرچند که همه آنها موفق نبودهاند. این افراد چگونه سعی در بهبود زندگی خود از طریق بهرهمندی از فرصتهای موجود در ایالات متحده دارند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم «برخورد» یک درام پرتنش در مورد تاثیر سیاستهایی است که توسط اداره مهاجرت و گمرک (ICE) و خدمات حمایت از کودکان (CPS) اعمال میشود. رفتار بیتوجه این مقامات نسبت به کودکان و مهاجران بزرگسال ناراحتکننده و حتی ترسناک است. خواهر و برادری مجبور میشوند پس از بازداشت مادرشان به یک بستگان مشکوک تکیه کنند. دانشآموز مدرسه راهنمایی که مدتهاست به عنوان مراقب و مادر جایگزین برادر کوچکترش عمل میکند، پس از بازداشت مادرش، رویاهای تحصیلی خود را به تعویق میاندازد. این مسئولیت بر دوش او سنگینی میکند، بهویژه زمانی که پسر یک شب در صحنهای ناراحتکننده در یک استراحتگاه کامیون ناپدید میشود، جایی که قبلاً مردی به نظر میرسید که به او طعمه میداد. عمو بچهها الکلی و سیگاری است و به فاحشهها مراجعه میکند، اما هیچ صحنه صریحی در فیلم نشان داده نمیشود. در یک صحنه، دانشآموز مدرسه راهنمایی مقداری مشروب مینوشد و بعد از آن به نظر میرسد سرگیجه دارد. الفاظی مانند "crap" و "f--k" در فیلم استفاده شده است. این فیلم سیستم فعلی بازداشت و اخراج مهاجران را غیرانسانی و پر از بیعدالتی به تصویر میکشد. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
دونالد ترامپ ممکن است در این فیلم بهطور مستقیم نام برده نشود، اما سیاستهای دولت او در پسزمینهی این درام احساسی از اخبار معاصر، نقش پررنگی دارد. فیلم با آماری تکاندهنده آغاز میشود که هر چهار دقیقه یک کودک شهروند آمریکایی از والدینش به دلیل اخراج از کشور جدا میشود. این عدد ممکن است الهامبخش خانوادهی خیالی فیلم باشد، اما ریچارد لوین، نویسنده و کارگردان، شخصیتها را بهطور کامل به تصویر میکشد. آنها طیف وسیعی از واقعیتهای تجربهی مهاجران را به نمایش میگذارند، از عدم ارتباط بین نسلهای مختلف با کشور اصلی خود و سنتها، آدابورسوم و زبان آن، تا مسیرهای مختلف برای دستیابی به "رویای آمریکایی" (یا شکست در این تلاش).لوین همچنین از صدا و نور طبیعی برای القای واقعگرایی عمدی در داستان تخیلی استفاده میکند. و ستاره جوان آلوارز، اجرای صادقانهای به عنوان دختری باهوش اما ترسیده ارائه میدهد که مجبور به بزرگ شدن زودهنگام است. بازیگر معروف گارسیا (Quinceañera) برخی از ظریفترین لحظات فیلم را در نقش عموی خود و پیوند با برادرزادهاش، مواجهه با اشتباهات گذشته و پذیرش نقش پدرسالاری خانواده به نمایش میگذارد. پیام و همدردی فیلم به وضوح آشکار است؛ به همین دلیل، صحنههایی با نمایندگان ICE و CPS، که برخی از چهرههایشان بهطور نمادین نشان داده نمیشود، ممکن است دستانداز احساس شود. اما فارغ از دیدگاه سیاسی شما در مورد فیلم، برخی از صحنهها و توالیهای قدرتمند آن احتمالاً در ذهن شما باقی خواهد ماند—مانند رانندگی نهایی در شهر مرزی تیخوانا که دور کامل فیلم را به تصویر میکشد و هدف آن نشان دادن چهره انسانی بحث مهاجرت است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.