پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: خیلی زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشمیرابل باترفیلد (کلر دینز)، فروشندهای که شبها به هنر میپردازد، با جرمی (جیسون شوارتزمن) ملاقات میکند، کسی که ریشهای بلند و تیشرتی پاره به تن دارد، باهوش و دوستداشتنی است و در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن او دست و پا چلفتی به نظر میرسد. اما او از حواسپرتی جرمی (که او هم یک هنرمند و طراح فونت و لوگوی تبلیغاتی است) چندان خوشش نمیآید. چند روز بعد، در محل کارش، مردی خوشتیپ و شیکپوش به نام ری (استیو مارتین) به او نزدیک میشود. قرار ملاقاتهای آنها رسمیتر است و میرابل متوجه میشود که ری از نظر احساسی فاصله دارد. با این حال، میرابل جرمی را رد میکند و ری را انتخاب میکند. جرمی جوان هم به سفری جادهای با یک گروه موسیقی راک میرود و در طول سفر متوجه میشود که رفتار مناسبی با میرابل نداشته و به او احترام نگذاشته است. در همین حال، ری بارها و بارها میرابل را ناامید میکند، روزها در سیاتل میماند، جایی که خانه دوم گرانقیمتی دارد، و با دوستدختر سابقش (ربکا پیدجن) به او خیانت میکند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد اشتیاق میرابل به رمانس صحبت کنند، زیرا این اشتیاق از احساسات سرکوبشده خانوادهاش نشأت میگیرد (همانطور که وقتی برای دیدن خانواده به خانه میرود و این موضوع را به وضعیت پدرش به عنوان کهنهسرباز جنگ ویتنام نسبت میدهد). انتخاب میرابل بین ری، مرد مسن و ثروتمند، و جرمی، مرد نامرتب و دستوپاچلفتی، چگونه محدودکننده است، در حالی که توسط دو مرد به عنوان یک شیء ارزشمند دیده و مورد توجه قرار میگیرد؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم شامل چندین صحنه رابطه جنسی «هنرمندانه» (با نور فیلتر شده و نمای نزدیک از چهرههای زیبا) است، که برخی از آنها طنزآمیز هستند (یکی از آنها خشن است و در آن دستبند و لباس زیر توری مشکی به چشم میخورد، و دیگری توسط یک گربه قطع میشود)، و همچنین شامل شوخیهای جنسی، بصری (مردی دیده میشود که از طریق تلسکوپ خودارضایی میکند) و کلامی (در مورد «عملکرد» و «اضطراب») است. فیلم همچنین شامل گفتگوهای مکرر در مورد روابط است، و بحثی در مورد اینکه یکی از عشاق به اندازه کافی پیر است که میتواند پدر یک زن جوان باشد. شخصیتها در مورد کاندوم و فلیشینگ صحبت میکنند، سیگار میکشند و الکل مینوشند، و اعضای گروه موسیقی راک مواد مخدر مصرف میکنند و طرفداران خود را تشویق میکنند. برای اطلاع از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
فیلم فروشندهی مغازه، ساختهی آناند تاکر، با دقت و وسواس خاصی ساخته شده و بهاندازهی فیلم قبلی او، هیلاری و جکی (۱۹۹۸)، ماجراجویی احساسی آشکاری ندارد. اما بهطور مشابهی به فریبهای ذاتی عشق و قساوت تصمیمات محافظهکارانه علاقهمند است. اگرچه میرابل بهطور مختصر به خرد و بدبینی ظاهری لیزا (بریجت ویلسون-سامپرس)، همکار فروشندهاش و فردی با تجربهی بیشتر در قرار ملاقاتها، حسادت میکند، اما بهزودی متوجه میشود که حساسیتهای خودش، حتی حس هنریاش، باارزشتر است.حداقل، این نظر فیلم است. و این یکی از آزاردهندهترین جنبههای فیلم است. با وجود ظرافت ظاهری فیلم، دیدگاه آن در مورد میربل به عنوان یک شیء کامل و ارزشمند، قطعاً محدود است. علیرغم اینکه کلر دینز بازیگر ظریف و زیبایی است و دوربین پیتر جی. ساچیتسکی زیبایی غیرمعمول او را به نمایش میگذارد، فیلم هرگز زندگی مستقل میربل را به رسمیت نمیشناسد: او همچنان یک زن-کودک به دنبال یک منجی مرد است. مردان او به وضوح ناقص هستند و با این حال، همانطور که اغلب اتفاق میافتد، نسخههای آنها از او، خواستههای او را تعریف میکند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.







































